ISSUES OF INCLUSIVE EDUCATION IN UZBEKISTAN

QUDRATILLOYEV SHOXRO‘Z KAMOLOVICH

Doctoral student at Samarkand State University

Keywords: imkoniyati cheklanganlar, ta’lim-tarbiya, inklyuziv ta’lim, ijtimoiy himoya


Abstract

Mazkur maqolada mamlakatimizda imkoniyati cheklanganlar ta’lim-tarbiya muammolari, ularga yaratilgan sharoit va imkoniyatlar ilmiy-nazariy tahlil etiladi. Imkoniyati cheklanganlarga g‘amxo‘rlik qilish, ularga ko‘mak berish, yaxshi sharoit bilan ta’minlash masalasida azal-azaldan jamiyatda e’tibor qaratilgan. Ayniqsa muqaddas islom ta’limoti va uning namoyondalari tomonidan nuqsonga ega, yoki sog‘lom turmush kechirish borasida imkoniyati cheklanganlarga nisbatan doimo rahm-shvqatli bo‘lish, ehson va ko‘makni ayamaslik targ‘ib etilgan. Imkoniyati cheklanganlar ta’lim-tarbiyasi mavzusida tadqiqotlar olib borish, ularga bilim olish imkoniyatlarini yaratib berish, nazariy tafakkur tarzini rivojlantirish, boshqa insonlardek bog‘cha, maktab, oliy ta’limda teng imkoniyatlar yaratish borasidagi muammolarni ilmiy tahlil etish bugungi zamonaviy ilm-fanning dolzarb masalalaridan biri hisoblanadi.

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.